La filosofia

Montessoriana

“Aiutami a fare da solo” è la frase citata da Maria Montessori che rileva la necessità interiore del bambino di agire sulla realtà per seguire il percorso del proprio sviluppo; promuove lo sviluppo globale di ogni bimbo per concorrere a formare “cittadini del mondo”.

An extraordinary
learning community

HMS is more than a school.
It is more than a place where traditions are valued and innovation is embraced.

La filosofia montessoriana

Cittadini, quindi, aperti al nuovo, capaci di decidere autonomamente le forme della propria vita, di orientarsi in contesti relazionali, sociali e politici diversi, consapevoli della propria identità culturale, fiduciosi nelle proprie capacità, in equilibrio affettivo, sempre disposti alla tolleranza, alla solidarietà, alla collaborazione più che alla competizione.

Il Metodo ha come obiettivo primario, appunto, la conquista dell’autonomia individuale. Partendo dalla costatazione che ciascuno ha competenze e potenzialità sue proprie e uniche.

La maggior parte delle attività non viene proposta direttamente al gruppo con la richiesta di eseguirla, ma offerta alla scelta e all’iniziativa dei singoli bambini.

​

L’adulto non alza la voce, non sgrida, non comanda, non agisce al posto del bambino. Lo sostiene, lo si aiuta per quel tanto che è necessario senza spingerlo a competere, senza dare premi o castighi.

Mission 1 ITA
Mission 2 ENG

An extraordinary learning community

HMS is more than a school. It is more than a record of outstanding achievement in academics, arts, and sports. It is more than a place where traditions are valued and innovation is embraced. It is an extraordinary learning community, around an ambitious Mission of inclusion, challenge and success.

​

The HMS learning experience is shaped by a spirit of community, characterized by students, parents, faculty and staff working together to achieve our goal of developing independent learners and international citizens.

Our school has a positive ethos which provides all members of the school community with a safe and respectful environment which is paramount to promoting successful learning.

​

We believe every child is unique and is constantly learning.

Using the best school practices from USA, the United Kingdom and Italy, we provide holistic, hands-on and concrete learning, with a strong emphasis on language and literacy.

We will help every child fulfill his or her true potential.
We will provide a happy, secure and healthy learning environment.
We will work together with parents to nurture the leaders of tomorrow

Our educators accompany each child to discover their own possibilities by creating a context suitable for learning where emotions are brought into play and empathic relationships are established.

Our Students are independent, confident and responsible learners in love with learning as a continual process. They are critical thinkers who solve real world problems and are able to display integrity & responsibility in the choices that they make.